Header Ads

Cincin Pasar Lambak. Selepas 30 Tahun Wanita Ini TERKEJUT Kerana Harga Cincin Ini Ialah….

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tiada siapa yang tahu. Baru-baru ini, peminat berlian semakin menjadi teruja apabila mengetahui tentang kewujudan berlian dari abad ke-19 milik seorang wanita yang identitinya mahu dirahsiakan.
Menariknya, menurut wanita tersebut, dia sendiri tidak menyangka, cincin berlian yang dibelinya di pasar lambak 30 tahun yang lalu dengan harga kira-kira RM55 kini mampu mencecah sehingga RM2 juta.
Wanita tersebut pada awalnya tidak pernah menyangka bahawa ia merupakan berlian yang sebenar dan sentiasa memakainya ke mana-mana sahaja termasuklah ketika sedang membuat kerja-kerja rumah.
Jessica Wyndham dari bahagian barang kemas Sotheby London berkata, “Dengan cara potongan berlian pada abad ke-19, kilauannya tidak begitu menyerlah.
Mereka pada zaman dahulu lebih cenderung untuk memelihara bentuk berlian yang asal untuk mengekalkan beratnya berbanding untuk menjadikannya kelihatan berkilau.”
Syarikat pembida, Sotheby meminta Institut Gemalogical Amerika untuk mengesahkan bahawa ianya adalah berlian sebenar, namun bagaimana ianya boleh dijual di pasar lambak 30 tahun dahulu tidak dapat diketahui puncanya.
“Mereka (Sotheby London) pernah ke pasar lambak, namun mereka tidak pernah menemui berlian. Ini merupakan penemuan yang menakjubkan, durian runtuh!” Tambah Jessica.
Sumber : Era Baru
loading...

No comments